سوالات متداول

سوالات متداول بخش امتحانات:
1-چگونه می توانیم برنامه هفتگی خود را مشاهده نماییم؟
بعد از وارد شدن به سامانه سجاد در قسمت منوي اصلي در قسمت برنامه هفتگي .
2- کارت ورود به جلسه را چگونه در یافت نماییم؟
بعد از وارد شدن به سامانه سجاد در قسمت منوي اصلي در قسمت برنامه هفتگي دريافت كارت ورود به جلسه امتحان.
3-چرا برخی از دروس تاریخ امتحان ندارد؟
امتحانات برخی رشته ها که به صورت شفاهی يا كارگاهي يا آزمايشگاهي برگزار می گردد تاریخ امتحان به عهده استاد بوده و دانشجو موظف است از طریق استاد مربوطه پیگیری نماید.
4- درس معرفی به استاد چیست؟ چه زمانی اقدام نماییم؟
دانشجویان ترم آخر که تنها یک درس باقی مانده به هر تعداد واحد دارند ، می توانند با مراجعه به دانشگاه و پر نمودن فرم معرفی به استاد در این امر اقدامات لازم را به عمل آورند. فرم معرفی به استاد را نهایتاً به مسئول امتحانات تحویل داده و منتظر اطلاع رسانی آنها ( از طریق سایت دانشگاه و تماس تلفنی) جهت تاریخ امتحان ،باشید.
نمره این درس حداقل 2 هفته پس ازامتحان وارد خواهد شد و دانشجویان می توانند بعد از وارد شدن نمره درس مربوطه ، به امور فارغ التحصیلان مراجعه نمایند.
5- چرا نمره کارورزی و یا پروژه ما وارد نشده است؟
دانشجویانی که فرم پروژه یا کارورزی خود را همراه اصل پروژه به استاد تحویل ندهند ، نمره آنها وارد نخواهد شد بنابرین فرم پروژه را به صورت جامع تحویل استاد مربوطه نمایید.
6- چرا در برگه امتحان و کارت ورود به جلسه ساعت امتحان به طور مثال 11.00-09 ذکر شده است اما زمان امتحان 30 دقیقه است؟
تاریخ ذکر شده در کارت ورود به جلسه زمان شروع و پایان امتحان جهت امور مسئولین امتحانات می باشد. مدت زمان امتحانی برای هر درس متفاوت می باشد لذا در قسمت سمت چپ مدت زمان آزمون ذکر شده است.
7-مدت زمان اعتراض به نمره چند روز پس از امتحان می باشد؟
پس از هر امتحان فقط 10 روز زمان باقی است تا با مرجعه به سامانه سجاد در قسمت كارنامه نسبت به اعتراض هر درس اقدام نمائيد.
8-. چگونه از نمره اعتراض خود مطلع شویم؟
در صورتی که نمره در کارنامه تغییر نماید اعتراض وارد بوده و حداقل 15 روز پس از امتحانات نمرات تغییر خواهد کرد.
در غیر این صورت جواب اعتراض شما منفی است.
سوالات متداول بخش آموزش:
1-چگونه از زمان انتخاب واحد و حذف واضافه مطلع شويم؟
در سايت زمانبندي انتخاب واحدو حذف واضافه قابل مشاهده است و مبنا بر روي اين تاريخ ها مي باشد.
2- نام کاربري و کلمه عبور براي سامانه سجاد چیست؟
نام کاربری درسیستم سجاد کد ملی دانشجو و رمزعبور کدملی و شماره شناسنامه می باشد .
3-چرا یک درس از انتخاب واحدمان حذف شده است ؟
دانشجو موظف به اخذ پرینت انتخاب واحد و کنترل آن می باشد و درصورت بروز هرگونه مشکل احتمالی اعم از حذف درس به کارشناس گروه آموزشی مراجعه کند.(دانشجو موظف می باشد طبق چارتی که برای رشته اش برنامه ریزی شده انتخاب واحد نموده در غیر این صورت کارشناس آموزش برنامه را چک کرده و دروس اضافه را حذف می نماید
4- برای دریافت نامه های اشتغال به تحصیل، دریافت نامه برای معادلسازی،کارورزی،ریز نمرات مهمان و... چه کاری باید انجام داد؟
پس از ورود به سامانه سجاد درخواست گواهي خود را اعلام كرده و بعد از طی نمودن تمامی مراحل بعد از 48 ساعت یا به تعبیری دیگر 2 روز کاری برای دریافت نامه به آموزش مراجعه نموده .و براي گرفتن نامه هاي اداري ديگر به اموزش مراجعه كرده.
5-برای درخواست انصراف چه مراحلی باید طی شود؟
دانشجویان بعد از ورودی سال 90 باید اول از طرق سامانه سجاد در خواست انصراف خود را فرستاده سپس به دانشگاه مراجعه نموده و فرم انصراف را تهیه را تهیه نموده مراحل را طی کنند.
6جابجایی کلاس چه زمانی می باشد؟
جابجایی کلاس تنها در زمان حذف و اضافه ممکن می باشد و توسط خود دانشجو امکان پذیر می باشد (در صورت ظرفیت داشتن جابجایی امکانپذیر می باشد)
7-مراحل معادلسازی چه می باشد؟
1-ریز نمرات به همراه مهر و امضای رئیس دانشگاه
2-نامه پیوست ریز نمرات که حتما باید شماره نامه داشته باشد
3-بعد از انجام مرحله بالا ریز نمرات را تحویل مسئول دفتر داده تا دستورات مقتضی صادر شود
8شرایط مهمان شدن؟
دانشجو می تواند درسی را که دانشگاه درترم جاری ارائه نداده را در دانشگاه دیگری مهمان بگیرد
1-ابتدا از طرف دانشگاه مقصد اطمینان حاصل نموده که دروس مورد نظر ارائه گردد
2-ورودی های 90 به بعد در خواست مهمان را از طریق سامانه سجاد فرستاده و دانشگاه مبدا تایید مینمایید
3-فرم مخصوص مهمان را از دانشگاه گرفته و توسط کارشناسان دانشگاه پر نموده و تحویل دانشگاه مقصد داده و پس از تکمیل نمودن توسط آنها یک برگ از فرم مهمان را به دانشگاه آورده
9--انتقال به چه صورت می با شد؟
درخواست انتقال از تهران به تهران قابل قبول نمی باشد فقط با درخواست انتقالی از تهران به شهرستان موافقت می شود
10-زمان انتخاب واحد ورودی 90 به بعد چگونه می باشد؟
انتخاب واحد در زمان معین و مشخص شده توسط دانشگاه جامع می باشد و در صورت بسته شدن سایت دانشجو ترم را مرخصی می گیرد
11-وضعیت آموزشی ما چگونه است؟
دانشجو باید سر فصل را از سایت دانلود نموده بعد طبق سر فصل دروس خود را چک کرده
12-چرا اسم ما در لیست استاد نمی باشد؟
دانشجو ابتدا برنامه هفتگی را از سایت پرینت گرفته در صورت نبودن درس مورد نظر به آموزش مراجعه نموده
دلیل اینکه درس در برنامه ه فتگی می باشد ولی در لیست حضور و غیاب نیست:دانشجو در زمان حذف و اضافه انتخاب واحد نموده و باید منتظر باشد تا لیست جدید به استاد داده شود.
13-مرخصی تحصیلی به چه صورت می باشد؟
دانشجو دو ترم تحصیلی می تواند از مرخصی تحصیلی استفاده نموده،دانشجویان ترم اول نمی توانند از مرخصی استفاده نموده
سوالات متداول بخش بایگانی:
دانشجویان گرامی در هنگام تشکیل پرونده 6 قطعه عکس4 ×3 الزامی می باشد با مشخصات ذیل :
مشخصات عکس آقایان :
1-عکس رنگی زمینه سفید (سال جاری ، پشت نویسی شده نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره ملی ) الزامی است.
2-عکس4 ×3 باید باشد .
3-لباس آستین کوتاه ، یقه باز نباشد و از کراوات استفاده نشده باشد .
4-مو و ریش صورت حالت تزینی نداشته باشد .
5-پوشش کاملا مصوب و رسمی باشد .
مشخصات عکس خانم ها:
1-عکس رنگی زمینه سفید (سال جاری ، پشت نویسی شده نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره ملی ) الزامی است.
2-عکس4 ×3 باید باشد .
3-پوشش اسلامی کاملا رعایت شود و از هد سر برای پوشش موها استفاده نشود .
4-به هیچ عنوان آرایش صورت نداشته باشند.
1-تأئیدیه تحصیلی را اگر نداشته باشیم چگونه باید اقدام نمائیم ؟
-کپی دیپلم را به اداره پست برده و در باجه تأئیدیه تحصیلی درخواست تأئیدیه کرد ه آنها یک فرم به شما می دهند که باید آدرس دقیق دانشگاه را و کدپستی دانشگاه را در فرم درخواست می نویسید آنها یک فیش پستی به شما می دهند که آن را باید تحویل بایگانی دهید که نشانگر این می باشد که تأئیدیه تحصیلی اقدام شده است ظرف مدت 2 هفته یا 1 ماه تأئیدیه ارسال به دانشگاه می شود .
2-اگر در کل دیپلم نداشته باشیم و یا گم شده باشد وضعیت پرونده به چه صورت می باشد ؟
-باید برگه استشهادیه محلی ر ا از حراست دریافت کنید و این برگه را در محل زندگی و یا جایی که شما را میشناسند بدهین 3 طرفین امضا اثر انگشت و آدرس خود ر ابنویسند و در آخر به یک بخش دولتی ، مسجد محل ، کلانتری ، یا دفترخانه اسناد رسمی امضا و مهر می کنند همراه با ریز نمرات مدرسه می آورید .
3-مدرک خود را بخواهیم تا چند روز دریافت کنیم باید چکار کنیم ؟
-باید یک مدرک جایگزین (اصل شناسنامه ، کارت ملی ، پایان خدمت ، عابر بانک و...) بدهید و بعد مدرک را دریافت نمائید .
نحوه دریافت وام به چه صورت است و مبلغ آن چقدر است؟
حداکثر وامی که به دانشجو تعلق می گیرد 10،000،000 ریال می باشد که در 4 ترم و هر پودمان 2،500،000 ریال می باشد. دانشجو موظف است در مدت زمانی که دانشگاه اعلام می کند مدارک خود را به طور کامل تحویل دهد تا در سایت صندوق رفاه ثبت شود.
مدارک لازم جهت ثبت نام وام دانشجویی چیست؟
تکمیل برگه درخواست وام شهریه
کپی شناسنامه دانشجو از تمامی صفحات
کپی کارت ملی دانشجو پشت و رو
کپی کارت دانشجویی پشت و رو
کپی شناسنامه ضامن و کپی کارت ملی ضامن
کپی حکم کارگزینی ضامن
تهیه تعهدنامه محضری با توجه به فرم دریافتی از امور مالی
ضامن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
ضامن باید حتما کارمند باشد ولی رسمی یا قراردادی فرقی نمی کند در صورتی که رسمی باشد حکم کارگزینی و درصورتی که قراردادی باشد قرارداد
نحوه بازپرداخت وام چگونه است؟
حداکثر تا 9 ماه بعد از فارغ التحصیلی باید به امور مالی دانشگاه مراجعه کنند و فیش 10 درصد وام خود را دریافت و پرداخت نمایند تا دفترچه اقساط برای آنها صادر شود درصورتی که در این مدت مراجعه نکنند مجبور به تسویه کامل وام خود هستند.
سوالات متداول بخش فارغ التحصیلان:
مراحل تکمیل پرونده فارغ التحصیلان:
1-چه مدارکی جهت تحویل گواهینامه موقت لازم است؟
یک تمبر 10000ریالی ، دو قطعه عکس 4/3 رنگی پشت سفید ، پرینت کد رهگیری از سایت جامع ، کپی از تمام صفحات شناسنامه در برگه A4 ، کپی کارت ملی پشت و رو در یک صفحه A4 ، كپي كارت پايان خدمت پشت و رو در يك صفحه A4وتکمیل فرم تسویه حساب

2-چه مدت زمان لازم است تا گواهی موقت صادر شود؟
4ماه
3-باتوجه به کامل بودن پرونده ها چه لزومی به تشکیل پرونده فارغ التحصيلي است؟
پوشه فارغ التحصیلی با پوشه دانشجویی متفاوت است این مدارک برای ارسال به دانشگاه جامع است
^